Islamic Widget

Islamic Widget

Wednesday, October 12, 2011

Cikgu...saya juga murid cikgu.. :(

ustaz..ustazah..cikgu.. saya juga anak murid kalian..

ingatlah nama saya macam cikgu ingat nama murid-murid cikgu yg lain..
saya tahu saya ni kurang menyerlah dalam kelas tapi ingat la saya.
saya tahu saya bukan murid kesayangan cikgu, tp sy tetap murid cikgu,
layan la saya seperi murid cikgu...

saya takut menjadi guru kerana....
saya risau sy tidak adil kepada murid saya,
saya khuatir murid sy tidak minat dengan pelajaran kerana saya,
saya bimbang jiwa murid bermasalah berpunca daripada saya...dll

~Ya Allah, sekiranya profesion ini yang terbaik buatku, maka bantulah aku agar aku menjadi guru yang baik, Ya Allah. Kuatkan aku menerima ketetapan ini..semoga aku mendapat menfaat dan memberi manfaat kepada insan-insan lain....

No comments:

Post a Comment